Regulamin

REGULAMIN  SKLEPU INTERNETOWEGO 

www. ______

 

§ 1 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

  1. Niniejszy regulamin określa warunki i zasady korzystania ze sklepu internetowego ____________, w tym  sprzedaży towarów i świadczenia usług drogą elektroniczną z wykorzystaniem Sklepu internetowego prowadzonego pod adresem: _____________.

  2. Podmiotem prowadzącym sklep (sprzedawcą towarów i podmiotem świadczącym usługi drogąelektroniczną) jest: Mariusz Czarnomysy prowadzący działalność gospodarczą pod firmą VEMAR Mariusz Czarnomysy z siedzibą w Białej Podlaskiej, ul. Brzeska 11, 21-500 Biała Podlaska, NIP: 5371433641. 

  3. Regulamin jest dostępny od adresem ________, w sposób pozwalający na zapoznanie się z jego treścią i jej utrwalenie.

  4. Regulamin jest skierowany zarówno do Konsumentów jak i Przedsiębiorców, z zastrzeżeniem przypadków, gdy w danym postanowieniu Regulaminu wyraźnie wskazano, że dotyczy ono wyłącznie Konsumentów. Postanowienia zawarte § 10 Regulaminu dotyczą wyłącznie Przedsiębiorców.

  5. Ceny towarów i usług ujawnione na stronie Sklepu internetowego są cenami brutto wyrażonymi w polskich złotych (zawierają podatek VAT).

  6. Pomimo podejmowanych przez Sprzedawcę działań mających na celu ochrony treści cyfrowych i przekazu elektronicznego Sprzedawca podkreśla, że korzystanie z sieci Internet oraz usług świadczonych z jej wykorzystaniem wiąże się z ryzykiem przedostania się do systemu teleinformatycznego lub urządzenia końcowego Klienta szkodliwego oprogramowania, w tym także z ryzykiem nieuprawnionego dostępu do danych Klienta przez osoby do tego nieuprawnione. W związku z tymi zagrożeniami Sprzedawca zaleca stosowanie przez Klientów odpowiednich zabezpieczeń technicznych, jak również rozważne korzystanie ze Sklepu internetowego oraz weryfikację prawdziwość komunikatów kierowanych przez Sprzedającego do Klienta. 

  7. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego z poszanowaniem postanowień niniejszego regulaminu, przepisów powszechnie obowiązującego prawa (w szczególności w zakresie ochrony własności intelektualnej oraz ochrony dóbr osobistych, w sposób niepowodujący celowego zakłócenia funkcjonowania Sklepu internetowego). 

  8. Wszelkie materiały publikowane na stronie Sklepu internetowego stanowią utwory w rozumieniu przepisów o ochronie własności intelektualnej i podlegają ochronie. Zabronione jest jakiekolwiek wykorzystanie tych materiałów przez osoby trzecie w sposób nieuprawniony.

  9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo organizowania okresowych akcji promocyjnych, których warunki każdorazowo określone zostaną na stronie internetowej Sklepu. O ile co innego nie wynika z warunków danej promocji. Promocje organizowane przez Sprzedającego nie podlegają łączeniu.

  10. Konsument nie jest uprawniony do zrzeczenia się praw przyznanych mu w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Postanowienia Regulaminu mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy ustawy. W przypadku niezgodności postanowień Regulaminu z przepisami ustawy, pierwszeństwo mają przepisy ustawy.

  11. Akceptacja Regulaminu jest równoznaczna z akceptacją Polityki prywatności.

  12. Kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest:

  1. Telefonicznie na numer ___________

  2. Z wykorzystaniem poczty elektronicznej na adres: __________

  3. Z wykorzystaniem Formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Sklepu.

  1. Korzystanie ze Sklepu internetowego wymaga spełnienia przez system teleinformatyczny oraz urządzeń końcowych Klienta następujących wymagań:

  1. Komputer, smartfon, tablet lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do sieci Internet,

  2. przeglądarka internetowa: _______

  3. aktywna możliwość zapisów plików Cookies oraz obsługa JavaScript

  1. Korzystanie ze Sklepu wymaga dostępu do sieci Internet. Wszelkie opłaty związane z dostępem do tej sieci oraz transmisją danych ponosi Klient.

 

§ 2

DEFINICJE

Zwrotom użytym w niniejszym regulaminie nadaje się następujące znaczenie:

  1. Sprzedawca/Administrator - Mariusz Czarnomysy prowadzący działalność gospodarczą pod firmą VEMAR Mariusz Czarnomysy z siedzibą w Białej Podlaskiej, ul. Brzeska 11, 21-500 Biała Podlaska, NIP: 5371433641,

  2. Sklep/Sklep internetowy – sklep internetowy dostępny za pośrednictwem sieci Internet, prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem ____________.

  3. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zamierza zawrzeć lub zawarła ze Sprzedawcą umowę sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego lub zamierza zawrzeć lub zawarła umowę o świadczenie przez Sprzedawcę usług.

  4. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny,

  5. Ustawa Konsumencka – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

  6. Ustawa Elektroniczna – stawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

  7. Konsument – osobo dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarcza lub zawodową.

  8. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

  9. Towar – dostępne w Sklepie internetowym rzeczy ruchome. 

  10. Usługi – usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klientów za pośrednictwem Sklepu. 

  11. Konto – wydzielona część Sklepu internetowego (zbiór danych w systemie teleinformatycznym sprzedawcy), utworzona przez Klienta, oznaczona indywidualną nazwą nadaną przez Klienta, do której dostęp zabezpieczony jest hasłem nadanym przez Klienta. 

  12. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu Kodeksu cywilnego zawarta pomiędzy Klientem i Sprzedawcą z wykorzystaniem Sklepu internetowego.

  13. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta pomiędzy Sprzedawcą i Konsumentem w ramach systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, przy wykorzystaniu wyłącznie środka (środków) porozumienia się na odległość, w chwili zawarcia umowy włącznie. 

  14. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta złożone za pośrednictwem Sklepu internetowego z wykorzystaniem Formularza zamówienia.

  15. Przedmiot zamówienia – Towary objęte Zamówieniem i Umową sprzedaży.

  16. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny na stronie Sklepu internetowego umożliwiający, po podaniu przez Klienta niezbędnych danych, złożenie Zamówienia.

  17. Formularz rejestracji - interaktywny formularz dostępny na stronie Sklepu internetowego umożliwiający, po podaniu przez Klienta niezbędnych danych, utworzenie przez Klienta Konta.

  18. Formularz Kontaktowy - interaktywny formularz dostępny na stronie Sklepu internetowego umożliwiający, po podaniu przez Klienta niezbędnych danych, nawiązanie kontaktu ze Sprzedającym.

  19. Czas realizacji zamówienia – okres od momentu złożenia Zamówienia do momentu jego skompletowania i przygotowania do wydania Klientowi lub przewoźnikowi (czas realizacji zamówienia nie obejmuj czasu pomiędzy wydaniem Zamówienia przewoźnikowi i wydaniem go Klientowi przez przewoźnika). Dni inne niż robocze nie są wliczane do Czasu realizacji zamówienia.

  20. Dzień roboczy – każdy dzień w roku kalendarzowym od poniedziałku do piątku włącznie, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. 

  21. Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę, z wykorzystaniem adresu poczty elektronicznej Klienta pozwalająca na subskrybowanie i automatyczne otrzymywanie od Sprzedawcy wiadomości informujących o bieżącej ofercie Sprzedającego, w tym promocjach i nowościach.

 

§ 3

KONTO

  1. Posiadanie Konta jest niezbędne do złożenia Zamówienia w Sklepie internetowy oraz do korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę. Utworzenie Konta jest możliwe wyłącznie z wykorzystaniem aktywnego adresu poczty. 

  2. Utworzenie przez Klienta Konta wymaga podania przez Klienta w Formularzu rejestracji danych w postaci: ____________________, w tym wskazania indywidualnej i niezajętej dotychczas nazwy (login) oraz indywidualnego hasła. 

  3. Utworzenie Konta wymaga akceptacji niniejszego Regulaminu.

  4. Po wysłaniu Formularza rejestracji na adres e-mail wskazany w tym formularzu wysłana zostanie widomość zawierająca link aktywacyjny. Pełna rejestracja i aktywacja konta wymaga skorzystania z otrzymanego linku aktywacyjnego.

  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia funkcjonalności lub usunięcia Konta w uzasadnionym przypadku, w szczególności w przypadku korzystania przez Klienta z Konta lub Sklepu internetowego niezgodnie z Regulaminem.

  6. Logowanie do Konta wymaga podania loginu oraz hasła. 

  7. Sprzedawca zaleca niezapisywanie hasła w sposób pozwalający na jego automatyczne wczytanie na danym urządzeniu po podaniu loginu. Dane dostępowe nie powinny być udostępniane innym osobom.

  8. Posiadanie aktywnego Konta jest niezbędne do złożenia Zamówienia.

  9. Utworzenie konta jest bezpłatne.

 

§ 4

UMOWA SPRZEDAŻY

  1. Do zawarcia pomiędzy Sprzedawcą i Klientem dochodzi poprzez złożenie przez Klienta Zamówienia. 

  2. W celu złożenia Zamówienia należy:

  1. dokonać rodzajowego i ilościowego wyboru Towarów a następnie klikniecie przycisku „Do koszyka”,

  2. podanie danych umożliwiających realizacje Zamówienia i dostawę lub odbiór Przedmiotu zamówienia w postaci:

  • w przypadku Konsumentów: imię, nazwisko, pełny adres, pełny adres do dostawy (o ile jest inny niż adres), numer telefonu, adres e-mail,

  • w przypadku Przedsiębiorców: imię i nazwisko/firma, pełny adres, pełny adres do dostawy (jeśli jest inny niż adres), numer telefonu, adres email, NIP,

  1. dokonać wyboru sposobu dostawy lub odbioru osobistego Przedmiotu zamówienia,

  2. dokonać wyboru metody płatności,

  3. po podaniu niezbędnych i wymaganych danych potwierdzić złożenie Zamówienia poprzez kliknięcie przycisku potwierdzającego.

  1. Po złożeniu zamówienia, na adres e-mail podany przy zamówienia, automatycznie wysłane zostanie potwierdzenie złożenia Zamówienia. Z chwilą otrzymania przez Klienta tego potwierdzenia dochodzi do zawarcia pomiędzy stronami Umowy sprzedaży.

  2. Status realizacji Zamówienia można sprawdzić po zalogowaniu się do Konta.

  3. Potwierdzenie zawartej Umowy sprzedaży oraz jej treść zostaje dokonane poprzez udostępnienie Klientowi Regulaminu na stronie internetowej Sklepu oraz poprzez przesłanie potwierdzenia, o którym mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu.

  4. Towary dodane do elektronicznego koszyka w Sklepie internetowym i nieobjęte Zamówieniem w terminie _____ od chwili ich dodania do koszyka zostaną automatycznie usunięte z elektronicznego koszyka.

  5. Zamówienia można składać przez 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę (z wyłączeniem planowanych i nieplanowanych przerw w dostępności Sklepu internetowego). Realizacja zamówień następuje wyłącznie w dni robocze. 

  6. Sprzedawca informuje Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej o następujących etapach realizacji Zamówienia: 

  1. potwierdzenie złożenia Zamówienia, 

  2. wysłanie Przedmiotu zamówienia lub przygotowanie go do wydania w ramach odbioru osobistego,

  3. doręczenia lub odbioru Przedmiotu Zamówienia. 

  1. W sytuacjach wyjątkowych skutkujących brakiem możliwości realizacji Zamówienia zgodnie z Umową sprzedaży, Sprzedawca podejmie działania mające na celu wywiązanie się przez niego z Umowy w możliwie najszerszym zakresie. W szczególności Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z Klientem w celu ustalenia dalszego trybu postępowania.

 

§ 5

USŁUGI

  1. Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu internetowego następujące nieodpłatne usługi:

  1. Formularz kontaktowy,

  2. Formularz rejestracyjny,

  3. Formularz zamówienia,

  4. Formularz reklamacji,

  5. Konto,

  6. Newsletter.

  1. Umowa o świadczenie usługi z wykorzystaniem Formularza kontaktowego zawarta zostaje na czas określony: od momentu nawiązania kontaktu przez Klienta za pośrednictwem Formularza kontaktowego do momentu udzielenia odpowiedzi przez Sprzedawcę, a w przypadku kontynuacji komunikacji przez Klienta, do momentu udzielenia ostatniej odpowiedzi.

  2. Zawarcie umowy o świadczenie usługi w postaci możliwości posiadania i korzystania z Konta następuje na czas nieokreślony: od momentu rejestracji i aktywacji Konta przez Klienta do momentu jego usunięcia przez Klienta lub Sprzedawcę. 

  3. Umowa o świadczenie usługi z wykorzystaniem Formularza zamówienia zawierana jest na czas oznaczony w chwili dodania przez Klienta pierwszego z Towarów składających się na przedmiot umowy do elektronicznego koszyka w Sklepie do chwili:

  1. odstąpienia przez Klienta od podejmowania dalszych czynności zmierzających do zawarcia Umowy sprzedaży,

  2. z chwilą złożenia Zamówienia,

w zależności od tego które z tych zdarzeń będzie miało miejsce jako pierwsze. 

  1. Umowa oświadczenie usługi w postaci Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony z chwilą wyrażenia przez Klienta zgody na otrzymywanie do chwili usunięcia jego adresu email z bazy Newsletter. Korzystanie z Newsletteru jest możliwe po podaniu aktywnego adresu poczty elektronicznej i wyrażeniu przez Klienta zgody na otrzymywanie przez niego informacji handlowo – reklamowych od Sprzedawcy. Usunięcie adresu poczty elektronicznej Klienta z bazy Newsletter następuje poprzez polecenie usunięcia zrealizowane z wykorzystaniem linku dezaktywującego subskrypcje znajdującym się w każdej wiadomości e-mail otrzymanej przez Klienta w ramach Newslettera lub poprzez zgłoszone Sprzedawcy żądanie usunięcia adres e-mail Klienta z bazy Newsletter. 

  2. Umowa o świadczenie usługi z wykorzystaniem Formularza reklamacyjnego zostaje zawarta na czas określony od momentu przesłania wypełnionego formularza Sprzedawcy do czasu otrzymania tego zgłoszenia przez Sprzedawcę.

  3. Nie później niż do chwili potwierdzenia przez Sprzedawcę złożenia zamówienia Klientowi przysługuje prawo rezygnacji z zamówienia lub jego zmiany. 

 

§ 6

DOSTAWA

 

  1. O ile co innego nie wynika z Umowy sprzedaży dostawa Przedmiotu zamówienia jest płatna.

  2. Dostawa przedmiotu zamówienia jest możliwa na istniejący adres przypadający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub innego kraju członkowskiego Unii Europejskiej.

  3. Koszt dostawy Przedmiotu zamówienia określony zostaje każdorazowo na etapie składania Zamówienia i jest uzależniony od rodzaju i liczby Towarów (waga, gabaryt) składających się na Przedmiot zamówienia. 

  4. Sprzedawca umożliwia następujące sposoby dostawy lub odbioru Przedmiotu zamówienia:

  1. przesyłka kurierska _____, 

  2. przesyłka kurierska _____ za pobraniem,

  3. paczkomat inPost,

  4. odbiór osobisty w punkcie: ul. _____________, Białystok.

  1. Czas dostawy towarów określony jest na etapie składania Zamówienia. W przypadku Zamówień obejmujących Towary o różnych czasach dostawy dla całego Zamówienia wiążący jest czas najdłuższy.

  2. Czas dostawy towaru liczony jest od momentu:

  1. w przypadku dostawy za pobraniem oraz odbioru osobistego – od momentu otrzymania przez Klienta potwierdzenia złożenia Zamówienia,

  2. w przypadku płatności bezpośredniej elektronicznej lub przelewem tradycyjnym – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.

 

§ 7

PŁATNOŚCI

  1. Sprzedawca umożliwia zapłatę za Przedmiot umowy oraz kosztów przesyłki:

  1. gotówką lub przy odbiorze Przedmiotu zamówienia,

  2. za pobraniem przez podmiot doręczający Przedmiot zamówienia,

  3. z wykorzystaniem płatności elektronicznych za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych dostarczanych przez ________,

  4. przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy prowadzony za numerem ___________, podając w tytule płatności numer zamówienia.

  1. Udokumentowanie sprzedaży następuje paragonem fiskalnym, a na życzenie Klienta fakturą VAT. 

  2. W przypadkach dopuszczonych przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w przypadku zgłoszenia przez Klienta potrzeby otrzymania faktury VAT, Sprzedawca może wystawić paragon opatrzony numerem identyfikacji podatkowej Klienta (faktura uproszczona). Niewskazanie przez Klienta Numeru Identyfikacji Podatkowej (NIP) przy składaniu Zamówienia uniemożliwia późniejsze wystawienie przez Sprzedawcę faktury VAT.

  3. W przypadku Klientów nieposiadających statusu Konsumenta i wyboru opcji dostawy za pobraniem i zwrócenia przesyłki z uwagi na jej nieodebranie przez Klienta, Sprzedawcy przysługuje prawo obciążenia Klienta kosztami dostawy, w tym kosztami przesyłki zwrotnej do Sprzedawcy.

 

§ 8

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

 

  1. Klientowi posiadającemu status Konsumenta przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie Przedmiotu zamówienia, bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem przypadków, gdy prawo to zostaje ograniczone lub wyłączone przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

  2. W celu zachowania terminu, o którym mowa w ust. 1 wystarczy nadanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed jego upływem.

  3. W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, o którym mowa w ust. 1 Klient składa Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie o korzystaniu z tego prawa przesyłając je:

  1. pocztą tradycyjną na adres: ______________,

  2. z wykorzystaniem poczty elektronicznej na adres: _________.

  1. W celu skorzystania z prawa odstąpienia Klient może skorzystać z formularza Oświadczenia o odstąpienia od umowy, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe do skutecznego skorzystania z prawa odstąpienia.

  2. Prawo odstąpienia, o którym mowa w ust. 1 nie przysługuje Klientowi (także posiadającemu status Konsumenta) w odniesieniu do umów:

  1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy,

  2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,

  3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,

  4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użyci,;

  5. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,

  6. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,

  7. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli,

  8. w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy,

  9. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeni,;

  10. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,

  11. zawartej w drodze aukcji publicznej,

  12. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

  13. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

  1. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z zastrzeżeniem ust. 7.

  2. W przypadku Klienta, który wybrał sposób dostawy Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

  3. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu i który dodatkowo, w przypadku Klientów posiadających status Konsumenta, nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

  4. Po skorzystaniu z prawa odstąpienia od umowy, Klient zobowiązany jest zwrócić zakupiony Towar Sprzedawcy lub osobie przez niego upoważnionej do jego odbioru niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych, od dnia złożenia Oświadczenia o odstąpienia, chyba, że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Przedmiot umowy.

  5. Bezpośrednie koszty zwrotu towaru ponosi Konsument. Przedmiot umowy należy zwrócić na następujący adres Sprzedawcy: _________.

  6. Sprzedawcy przysługuje prawa wstrzymania się ze zwrotem płatności na rzecz Klienta do momentu otrzymania zwrotu Przedmiotu umowy lub potwierdzenia przez Klienta jego odesłania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń wystąpi jako pierwsze. Powyższe nie dotyczy przypadku zobowiązania Sprzedawcy do osobistego odbioru Przedmiotu umowy.

  7. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, z zastrzeżeniem ust. 7 i 13 niniejszego paragrafu.

  8. Konsument ponosi odpowiedzialność jedynie za zmniejszenie wartości Przedmiotu umowy, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i jego funkcjonowania.

 

§ 9

REKLAMACJE (RĘKOJMIA i GWARANCJA)

  1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi Przedmiot umowy bez wad.

  2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta z tytułu rękojmi za wady fizyczne (niezgodność rzeczy sprzedanej z Umową) oraz za wady prawne.

  3. Reklamacja może zostać złożona np. w sposób pisemny na adres Sprzedawcy lub za pomocą korespondencji elektronicznej na adres: __________.

  4. Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamacje niezwłocznie nie później jednak niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. W przypadku zgłoszeń reklamacyjnych Konsumentów brak ustosunkowania się Sprzedawcy jest równoznaczny za uznanie jej za uzasadnioną. 

  5. W celu przyśpieszenia procesu reklamacyjnego zaleca się (ale nie jest to obowiązek Konsumenta) w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w toku rozpoznania reklamacji, podanie przez Klienta informacji istotnych z punktu widzenia reklamacji, w szczególności:

  1. określenia żądania Klienta (naprawy rzeczy, wymiany rzeczy na wolna od wad, obniżenia ceny, odstąpienia od umowy),

  2. danych do kontaktu z Klientem,

  3. okoliczność dotyczących ujawnienia (wystąpienia) wady.

  1. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, powinien na koszt Sprzedawcy dostarczyć wadliwy Towar na adres Sprzedawcy: _______________.

  2. Jeżeli ze względu np. na rodzaj Przedmiotu umowy jego dostarczenie przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Przedmiot umowy Sprzedawcy w miejscu, w którym Przedmiot umowy się znajduje.

  3. Na zasadach opisanych w niniejszym paragrafie Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu i korzystaniem z Usług świadczonych drogą elektroniczną.

  4. Towary mogą posiadać gwarancję producenta lub Sprzedawcy.

  5. W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji oraz czasu na jaki została udzielona jest każdorazowo prezentowana w opisie Towaru na stronie internetowej Sklepu.

§ 10

PRZEDSIĘBIORCY

  1. Postanowienia zawarte w niniejszym paragrafie mają zastosowanie wyłącznie do Klientów nie posiadających status Konsumenta.

  2. W przypadku wystąpienia różnic w postanowieniach Regulaminu zawartych w § 10 (dotyczących tylko Przedsiębiorców) w stosunku do pozostałych postanowień Regulaminu, zastosowanie mają postanowienia zawarte w § 10.

  3. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Prawo odstąpienia przysługuje w takim wypadku bez podania przyczyny poprzez przesłanie odpowiedniego oświadczenia.

  4. W wypadku Klientów niebędących Konsumentami, Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie odpowiedniego oświadczenia.

  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo ograniczenia dostępnych metod płatności, w tym może wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranej przez Klienta metody płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży. 

  6. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Towaru wybranemu przewoźnikowi na rzecz Klienta niebędącego Konsumentem przechodzą korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo jego przypadkowej utraty lub uszkodzenia. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w dostawie Towaru.

  7. W przypadku dostawy Przedmiotu umowy dokonywanej za pośrednictwem przewoźnika Klient niebędący Konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. W przypadku stwierdzenia, że czasie przewozu uszkodzenie lub inne naruszenia Przedmiotu umowy, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

  8. Dokumentem uprawniającym do reklamowania wadliwego Towaru w przypadku Klientów niebędących Konsumentami jest faktura (faktura uproszczona). 

  9. Na podstawie art. 558 § 1 k.c. odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Towar w stosunku do Klienta nieposiadającego statusu Konsumenta zostaje wyłączona.

  10. Spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

 

§ 11

POZASĄDOWE METODY ROZWIĄZYWANIA SPORÓW

  1. Klientowi posiadającemu status Konsumenta przysługuje prawo do skorzystania z pozasądowych metod rozwiązywania sporów. 

  2. Informacje dotyczące możliwości skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w ust. 1 oraz odpowiednich procedur dostępne są: 

    1. w siedzibach oraz na stronach internetowych miejskich (powiatowych) rzeczników konsumentów, 

    2. w siedzibach oraz na stronach internetowych organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, 

    3. w siedzibach oraz na stronach internetowych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz 

    4. pod adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/instytucje_konsumenckie.php .

  3. Dla Klientów posiadających status Konsumenta przewidziano różne możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów, w tym:

  1. zwrócenie się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej; regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej,

  2. zwrócenie się do właściwego wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, 

  3. skorzystanie z pomocy właściwego powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (np. Federacji Konsumentów), 

  4. skorzystanie z unijnej platformy dostępnej pod adresem:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL .

 

§ 12

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności Sklepu internetowego.

 

§ 13

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszy Regulaminie zastosowanie mają przepisy polskiego powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności Kodeksu cywilnego, Ustawy Konsumenckiej i Ustawy Elektronicznej.

  2. Rozstrzyganie sporów:

  1. powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który posiada status Konsumenta, zostaje poddane sądom właściwym według właściwych przepisów powszechnie obowiązującego prawa,

  2. powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem innym niż Konsument, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

  1. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Sklepu Internetowego, a także do formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.

  2. W przypadku zawarcia na podstawie Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. usługi Konta) zmieniony regulamin wiąże Sprzedawcę, jeśli usługobiorca (Klient) został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.

  3. W przypadku zawarcia na podstawie Regulaminu umów innych niż umowy o charakterze ciągłym (np. Umowy sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów będących Konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy sprzedaży.

  4. W sytuacji, gdy zmiana Regulaminu skutkowałaby wprowadzeniem nowych opłat lub podwyższeniem aktualnych opłat, Klient posiadający status Konsumenta może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy.

  5. O każdorazowej zmianie Regulaminu Sprzedawca jest zobowiązany powiadomić Klientów na stronie internetowej Sklepu Internetowego, na co najmniej 14 dni przed wejściem w życie zaktualizowanej wersji Regulaminu.

  6. Klient ma prawo nie zaakceptować nowego brzmienia Regulaminu.

  7. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia ________.